Italien

Oj vad jag har gruvat mig för detta inlägg men sen kom jag på att jag behöver ju inte skriva det alltför detaljerat:)
Smart jag är :)
När vi anlända till Rom letade vi upp en buss som tog oss till själva satden (eftersom flygplatsen är en bit utanför).
Det tog ungefär en timma in till stan så det var redan mörkt när vi kom fram. Vi hittade hotellet efetr att ha frågat inne på hotellet bredvid, vi hade alltså itne sett skylten med vårat hotells namn.
När vi kom in fick vi vår nyckel och så fick vi förklarat för oss hur hissen funka. Man var alltså tvungen att hålla in knappen hela tiden tills man kom till nästa våning. Och där var korridoren som en laburint men tillslut hittade vi vårt rum. Inte så tokig faktisk, plattv iallafall.
Sen gick vi ut för att äta eftersom vi var dö hungriga. Men efter att ha gått några kvarter i 30-40min tog vi den bredvid hotellet den var billigast. Vi beställde pizza och var riktigt förväntasfulla, liksom, Italien är ju pizzans hemland. Men nått himelrike var det inte. Vart jätte bevsiken på pizzan... Sen gick vi och la oss..

Nästa dag hände det lite mer saker och är därför lite emr intressant. Vi åt frukost på nån restaurang/bar eller nått och bredvid oss satt ett väldigt udda men underbart trevligt par. Dom hade oxå kommit dagen innan så de skulle oxå gå och kolla på colosseum så vi bestämde oss för att göra sällskap och kolla på allt. Denna man kände nån som var från Rom så han hade en massa papper så han vart vår guide då han berättade om allting. Vi såg en massa och åt även lunch tillsammans vilken han bjöd på. Dom var verkligen jätte gulliga. Vi gick omkring åp gatorna och tog kort här och där och hade jätte trevligt. Sen kom vi fram till en enorm folk massa och fick reda på lite senare att det var 150års firande av militären så det skulle vara en massa underhållning där men det började spö regna så vi beslöt oss för att åka hem.
Och här gjorde jag och Eva missen... Vi hade inte bytt mail och sånt innan vi klev på tunnelbanan och de gick av en station före oss... Aja kul så länge det varade.
Jag och Eva gick då istället och tog en kaffe på restaurangen mittimot oss. Där började vi prata med en Amerikansk kvinna som äger ett städföretag i Amerika, Philadelphia. Hon bjöd oss på yttligare kaffe baileys och sedan bjöd hon även in oss att äta middag med hon och hennes vännna. Så vi gick hem till hotellet och bytte om och följde med dom till en jätte fin restaurang där jag åt en underbart god entrecôte och drack ett underbart gott vin. Sedan gick vi ut för en drink inne på ett hotell innan jag och Eva gick ut för att klubba lite. Vi gick dock hem ganska tidigt för det var söndag och vi hade haft en lång dag och vi var väldigt trötta.
Nästa morgon packade vi eftersom vi skulle vara tvunga att lämna hotellet innan 11. Sen hade vi frukost på vad vi senare märkte var klubben som vi gick till kvällen innan. Sedan åkte vi till Vatikan Staten. Men det spöregnade och det var en enormt lång kö. Och eftersom Eva har astma och helst inte borde få en förkylning så skippade vi två timmars väntan i regnet utan gick och kollade omkring utanför. Sedan åkte vi till flygplatsen innan vi åkte hem till Nice.

Och den flygresan var den värsta måste jag säga... Turbulens hela vägen i princip och inte så lite heller. De hann inte ens hela vägen bak med vagnen för det var tvungen att bryta försäljningen hela tiden.

Nee nu ska jag hoppa in i duschen

Ha det :)


Kommentera inlägget

Vad vill du heta?
Kommer du hit igen?

Mejladress: (syns inte i kommentaren)


Blogg eller hemsida?


Vad vill du säga?