Bonsoir

Jaha då var man hemma igen efter en lååååång dag :)
Har haft 3timmar längre än mitt schema idag. och då undrar ni säker varför. och det ska jag berätta för er :)
Eftersom jag glömde fylla i hur många år jag läst franska, smart som jag är, så trodde dom att jag var nybörjare och bara chansade på testet. Så jag har blivit satt i en egen klass med tyskan Eva som är helt nybörjare, men jag insåg redan igår att jag inte hörde hemma där. Så idag var jag på mina schema lagda francais general lektioner på morgonen men även på den "riktiga" gruppen i den nivå som vi läser.
De saker som vi gör där har jag redan gjort tidigare men eftersom läraren bara pratar och förklarar på franska är det ändå svårt. Min nya lärare tycker att jag borde flytta upp till nästa nivå eftersom jag redan kan allt men jag känner mig nöjd i denna nivå eftersom jag har redan problem att prata i denna och ska jag flyttas upp ett steg komemr det förväntas mer av mig. Så vi får se hur det blir om nån vecka eller två ;)

På lunchen åt jag och Eva och tre spanjorskor på Sub Way. enda problemet är att Eva oxå pratar spanska så jag får försöka förstå så mycket jag bara kan med min lilla spanska :)

Sen efter skolan tog jag och Eva en cafe au lait vid stranden och satt och pratade om en massa, på engelska så klart ;) Efter det så följde jag med henne till tram station så fick jag se själva "centrum" av staden. Sen gick jag hemmåt själv var vilse ett tag men hade på något sätt ändå koll ;)
Jag börjar trivas att vara själv. Kanske för att jag börjar vänja mig och börjar kunna uppskatta det. Se fördelarna i det. jag kan göra precis vad jag vill. Gå precis vart jag vill. Det är hur skönt som helst.
Innan har jag alltid varit beroende av andra och det här utvecklar mig verkligen. Så jag är jätte glad att jag har fått denna möjlighet.

Jag gjorde även mitt första inköp idag :) CHOKLAD! :) MMMMMmmmm. Sen så har jag faktiskt PRATAT med min värd familj idag vid matbordet. Eftersom de tror att jag iten kunde nå franska när jag kom hit tycker dom att jag har blivit jätte duktig :) Haha dom skulle abra veta att jag har läst franska i 6år ;P
 Nee nu ska jag lyssna på svensk musik och bara ligga och lata mig ^^

Vart dessvärre inga bilder idag men jag laddar upp en bild ifårn igår istället^^

Ha en trevlig kväll :)


Pussis 


Skolans "uppehålls rum" på andra våningen :)

Mamma

Du glädjer dina gamla föräldrar :-)

2010-10-27 / 20:42:43 Blogg/hemsida: http://ljungagid.se

Kommentera inlägget

Vad vill du heta?
Kommer du hit igen?

Mejladress: (syns inte i kommentaren)


Blogg eller hemsida?


Vad vill du säga?