En France

jaha nu får det bli en slags reseblogg i tre veckor som jag är här i Nice. hoppas du inte misstycker ;)
Jag åkte iaf från arlanda imorse med sas hit till Nice. resan gick bra lite många ungar bara.
Sen på flygplatsen letade jag upp en txi som tog mig hit där jag ska bo.
Familjen är underbart trevliga och består av ett äldre par som inte pratar engelska. great... :P nu måste jag ju använda mig av franskan som jag kom hit för att träna
fast den punkten har inte fungerat så bra idag.
För det första har jag inte haft franska på flera veckor då vår lärare har varit sjuk men det låter som en annan franska. efter några timmars lunch så gick jag och la mig för jag vart så trött. sen vart det lite lättare att förstå.
Men jag håller mig till. oui, non, merci, bon, bien eller några få meningar. jag är väldigt blyg av mig när jag pratar franska har jag märkt:S men det är väl för att man inte behärskar det alls.
Spanska har jag iaf pratar eftersom det och engelska är det enda som kommer ur mig när jag öppnar munnen. hoppas det blir bättre några dagar framöver.
Nu ska jag sova ska på EF skolan imorrn men det ska bara vara 300meter härifån.
Bon soir!
här kommer bilderna på rummet jag har och mitt alldeles egna badrum ^^




Kommentera inlägget

Vad vill du heta?
Kommer du hit igen?

Mejladress: (syns inte i kommentaren)


Blogg eller hemsida?


Vad vill du säga?