Godkväll allesammans :)

Efter att ha halvsovit efter en underbar middag och ett äventyr på stan lyckas jag äntligen göra ett inlägg.
Idag hade jag min första riktiga skol dag som börjades av Vocabulaire lektion som gick jätte fort. tiden bara flög förbi. Nivån är väl rätt med tanke på att jag inte får ur mig franska är det bra att ha det lätt.
Den lektionen följdes av en låååång rast som jag tillbringade att ta kort på mig själv och omgivningen i ett uppehållsliknande rum.
Sen var det dags för jeux de rôle. där märkte jag stor skillnad på språk kunskaperna. Jag har lättare för att skriva och när vi skrev en dialog märkte jag att jag låg ganska högt över ribban i klassrummet. Men som sagt dom är nästintill nybörjare. Men jag önskar att jag ahde lika lätt för att prata som för att skriva
Aja efter det följde två lektioner francaise General. hmm...
Visst förstår jag att jag måste gå i lite lägre klasser än jag egentligen ska vara men hallå? Je m'apelle och länder och siffror? det lärde jag mig i 6:an...
Men så här har dom tänkt... att denna vecka ska jag och den tyska tjejen som är helt nybörjare på franska va en klass för sig och jobba ikapp andra gruppen på samma nivå... jätte bra tänkt men! jag är bara här två veckor och lektioner om hur man presenterar sig och hur man räknar, tror jag att jag står över...
Men jag ska iaf kolla in den andra gruppen imorrn och om det känns bättre börjar jag där. Vill ju ha ut nånting av att jag går i skolan när jag egentligen ska jobba...

Efter skolan täntke jag utforska staden lite granna. Jag gick ner till stranden som det var 20meter till :P sen gick jag en bit längs strand promenaden. sen fick jag den brillianta idén att virra in bland husen.
ibörjan var det kul att vara vilse jag gick där och lunkade på. gick och tjuvlyssnade på två svenskor framför mig och sen vart jag jätte kissnödig.
"men det är lugnt" tänkte jag "för jag vet ju vart jag är jag behöver bara följa denna väg hit åt så kommer jag fram"
hmm gick ju bra. Såg hotel gonou som ligger bara en gata nedanför där jag bor... men vad som hände fattar jag inte riktigt. Jag gick åt rätt håll där jag bor, jag måste ha sett huset men lik förgäves kommer jag helt fel och hamnar helt fel.
As kissnödig och vilse irrar jag omkring i Nice... tillslut en halvtimme efter att jag varit precis utanför där jag bor kommer jag dit igen... Hmm Jessie kanske har rätt att jag är blond? :S
Kan säga att det var jäkligt skönt att kissa sen när jag kom in

Nee nu äre dags att göra iordning sig för sängen.
Lägger upp lite foton från mitt äventyr idag...

Pussis Ciao








Kommentera inlägget

Vad vill du heta?
Kommer du hit igen?

Mejladress: (syns inte i kommentaren)


Blogg eller hemsida?


Vad vill du säga?