Död tjej!

Köra bil i Versailles är en katastrof! Inte nog med att jag ska hålla koll på vilken sida av vägen jag ska köra på (inte helt van vid högertrafik igen) så är det hundra bilar överallt och en bil jag knappt kan köra. Och alla dessa fotgängare! Helt otroligt att jag inte körde över nån eller krockade! Det är rödljus över allt och det är galet i korsningen precis utanför oss. Och gatorna är inte stora. Kommer nog krocka försöka gången i mitt liv här.

Jag och mamman körde till skolan i nån förort eller vad det är nu. Så att försöka komma ihåg vägen dit och hålla koll på alla idioter är verkligen inte lätt. Helt slut i huvudet!

Vart lunch ute på crêperi där jag prövade på traditionella rätten från Bretagne där pappan kommer ifrån, det var nån speciell smet som man gjorde crêpen av och sen var det ost, skinka och ett ägg i, och till det skulle man dricka cider som hade en väldigt speciell smak. Den smakade "bondigt".
Sen efterrätt vart min efterlängtade crêpes med banan och nutella <3

Ikväll blire mer franskt på menyn, då några vänner till familjen kommer. Gåslever till förrätt och anka till varmrätt och nån stubbgrejs till efterrätt. Jag är något skeptiskt till allt då jag varken gåslever eller anka. Hade hellre inte vetat vad vi skulle äta för jag har nog redan bestämt mig att jag inte gillar det. Men får nog klistra på ett leende och äta. Kan ju inte vara värre än kattmaten som jag och Johannes åt i Nice.
Eller... ?


Kommentera inlägget

Vad vill du heta?
Kommer du hit igen?

Mejladress: (syns inte i kommentaren)


Blogg eller hemsida?


Vad vill du säga?