Versailles

Så nu har jag äntligen fått internet oxå så ni kan få lite uppdatering efter att jag lämnade arlanda och Sverige. Sov hela flygresan redan innan planet lyfte sov jag och vaknade inte förrän vi skulle till och landa. 2 välbehövliga timmar. Mamman och barna hämtade mig på flygplatsen i Paris och vi åkte direkt hem till dom. Bekantade mig lite med barnen och lägenheten innan jag gick och packade upp och sov 2timmar till. Sen gick jag upp till familjen igen och hjälpte till lite granna och så åt vi middag. Träffade pappan oxå som är fransk men pratar ganska så mycket svenska oxå. Sen kollade vi på Millenium innan jag drog mig tillbaka till min lilla lägenhet i källaren. Eller lägenhet och lägenhet, det är ett rum med en bädd soffa, ett bord och två stolar, en fotölj, liten tv liten spis och kyl, diskho. Sen så är det ett badrum med toalett dusch och hyllor. Utanför min dörr är det som ett förråd och en dörr till tvättstugan. Där har jag några garderober där jag har mina kläder. Kanske inte världens finaste krypin, men det är verkligen jätte skönt och slippa bo i familjen. Och speciellt i den här, då det är en 18månader bebis och sen så är inte dom andra barna så jätte bra på att lyssna. Så det är väl den enda negativa skillnaden på Australien och här. Barna här lyssnar inte lika bra och ser mig mer som en uppassare än barnen i Australien. Hade en diskussion med Elsa som är den äldsta, 8år, att efter att vi pysslat och grejjat tyckte hon att jag skulle städa upp allt själv för det var det jag var här för. Jag förklarde för henne att jag var här för att ta hand om dom när mamma och pappa jobbar, att jag ska leka och hjälpa till med läxor. Men inte passa upp och städa efter dom. Visst ska jag hjälpa till och städa men absolut inte passa upp på dom som nån jäkla uppassare. Tydligen hade den förra au pairen städat efter dom, men det tänker jag verkligen inte göra! Hon försökte med hota mig med "att mamma kommer bli arg på dig" men det funkade inte. Pratade med mamman när hon kom hem och berättade om diskussionen och vi båda pratade med Elsa, så det vart städning av hennes rum, sedan fick Hugo som är mellan barnet, 4 och ett halvt, oxå städa sitt rum med vår hjälp.

18månader bebisen är hur söt och go som helst. Alice. Hon är i en riktig härlig ålder, fast det tar på orken att ha 100% koll hela tiden på henne och samtidigt försöker underhålla dom andra två.

Kommer jätte bra överens med mamman så här långt, har haft mer konversationer med mamman här under dom här två dagarna än vad jag hade med mamman i Australien under hela min vistelse där. Pappan här är oxå väldigt lättsam.

Även fast allt flytit på här finns det inte många stunder jag inte tänkt på er där hemma. Saknar er redan så sjukt mycket.Trodde aldrig det skulle vara så här svårt att åka, till Australien hade jag ju lätt att åka till hade inte det minsta ångest eller tvivel men nu.... Så fort jag är ensam har jag världens klump i magen och funderar för mycket.förhoppningsvis försvinner den efter några veckor.

Nee nu ska jag ta och borsta tänderna och hoppas på att jag får bort möggelukten ifrån min andedräkt. Tur man inte ska pussas med nån;P











Kommentera inlägget

Vad vill du heta?
Kommer du hit igen?

Mejladress: (syns inte i kommentaren)


Blogg eller hemsida?


Vad vill du säga?