Tillbaka på vandrarhemmet...

Jaa då har jag varit på lite äventyr i Melbourne. Har strosat omkring och kollat lite i affärer och bara vara allmänt lost. Som vanligt kollar jag inte på kartor, och jag har ju ingen planering. Så jag lunkade på i min takt medan alla andra stressade människor i staden yrade omkring.
Kom och tänka på ett citat mamma klippte ut åt mig när jag tog konfirmationen tror jag det var (för 7år sedan med andra ord) och där stod det.
"Om man ine vet vart man ska, är det ingen idé att skynda sig, för man vet ändå aldrig när man kommer fram" och så kände jag precis idag när jag smög omkring på gatorna. När jag kom fram till Eureka kydeck bestämde jag mig för att ta mig en sväng upp dit.
88våningar upp på 38sekunder. 300meter. Och jag som är så jäkla höjd rädd. Men jag pinade mig där uppe och tvingade mig fram till fönstren för att kolla på utsikten.
Det var skit fint men jag är ju så jäkla töntig... Men jag tog mod till mig och gick ut på "terassen" där man kan få känna hur det känns ute på 300meters höjd. Blåsigt och kallt var det.
Stod och funderade länge på ifall jag skulle pröva på "the edge" som är ett glas rum som åker ut 3meterså man kan se rakt ner. Men jag insåg att jag aldrig skulle klara det.

När jag kom ner på marken igen strosade jag omkring lite mer, men det var kallt så jag åkte hem istället för att byta om. Så nu ska jag hitta något varmare att ha på mig, gå ut och leta upp nå bra matställe och sen ska jag se om jag kan hitta nått ställe där jag kan hitta nå folk. Är faktiskt lite ensamt här :P




julia j

jag är förvirrad, du har lämnat familjen men åker du runt själv? förklara :-) ser himla fint ut där!

2011-11-12 / 16:12:27 Blogg/hemsida: http://ailujj.blogg.se/

Kommentera inlägget

Vad vill du heta?
Kommer du hit igen?

Mejladress: (syns inte i kommentaren)


Blogg eller hemsida?


Vad vill du säga?