Bästa helgen hitills!

Haft en helt underbar och spontan helg kan man säga. Därför jag inte uppdaterat nått ;)
På fredagen fick jag reda på att det skulle vara fest följande dag och att jag kunde komma. Lite senare fick Robyn ett samtal om att hon fått tillåtelse att tävla grade 4 utanför Melbourne och undrade om jag ville följa med. En timme efter det var vi iväg med lastbilen, 4ungar, en häst och all packning eftersom vi skulle vara borta över natten. Vägen dit var lång och det vart inte bättre av trafikrusningen i Melbourne. 4 skrikande ungar, en orolig häst och en trött och irriterad mamma. Själv försökte jag bara drömma mig bort och hålla ungarna så lugna som möjligt. Men när vi väl kom fram var det helt underbart. Jag sov under ett bord i en "swag", barna i lastutrymmet. Jag och Robyn sov inte förrän framåt halv tolv eftersom vi satt uppe och pratade med Jane och drack öl. Klockan två på natten var Jane och Robyn uppe och satte på täcken på hästarna för tydligen var det en regnväder påväg så stod dom och diskuterade ifall dom skulle väcka mig eller inte. Men tillslut gjorde dom de och ja la mig i baksätet i lastbilen istället. Något obekvämt.
Nästa dag satte tävlingen igång. Robyn skulle hoppa 3 banor. Tog hela dagen och jag var stressad och nervös att jag inte skulle hinna hem till festen. Vi lämnade Melbourne runt 5 och kom hem runt 9. Då vare bara att släng in sig i duschen och då kom Grace och Julia hit. Tydligen skulle Graces pappa skjutsa oss till Tim som hade festen. Jag fick stressa som faan för att hinna bli klar. När vi väl kom fram fick jag reda på att alla tydligen trodde eller tror att jag och Luke har nått på gång. Har träffat killen en gång men det verkar tydligen inte spela nån större roll. Iallafall så gick vi mot dansgolvet och stannade och pratade lite här och där. Helt plötsligt kommer Tim dragandes med Luke och så försvann bara Julia och Grace helt plötsligt. Så vi stod och pratade en stund innan han erbjöd mig en cider. Så vi gick och hämtade den innan jag återigen gick till Julia och Grace och dansade. Alla stirrade hela tiden och frågade folk som pratat med mig vem jag var. Mot slutet började jag snacka med en kille som heter Dan, han undrade om jag hade lust att gå på Formal så han ska fixa en biljett till mig.
Graces pappa kom och hämtade oss och släppte av mig och Julia hemma hos mig eftersom hon skulle sova över här. Vi var ganska så trötta efter kvällen så vi somnade ganska på direkten.

Idag så kläcktes en kyckling. Den var nära att dö men nu är det fullt liv i den och dden kommer antagligen hålla mig vaken hela natten med sitt pipande... Jag och julia tog med oss barna med oss och lekt lite i lekparken, och kvällen tillbringades hos Mickey och Liz (Barnas farmor och farfar) där även Darren's bror och hans familj var. Riktigt trevligt, och god mat, och champagne, och OST!! Så jag var riktigt nöjd! Nu måste jag sova om jag ska orka upp imorrn!




Vårt läger


Jessie


Folk


Middag


Dooley som inväntar hoppning


Första hoppningen


Hemkommen efter fest


Julia's nya vän


Kommentera inlägget

Vad vill du heta?
Kommer du hit igen?

Mejladress: (syns inte i kommentaren)


Blogg eller hemsida?


Vad vill du säga?