Melbourne Cup

Idag har Mansfield fått besök av Melbourne Cup som är ett galopp lopp som är ett av de största evenemangen här. Självapokalen är värd 200.000 dollar och väger 6kg om jag inte missminner mig helt.
Jag tog med mig Jack ner för att kolla på allt spetakel men han mådde verkligen inte bra så vi åkte ganska snart hem igen. Efter att Robyn slutat och kommit hem drog jag ner på stan för att träffa Julia en sväng. Hon avr med en tjej från tyskland som heter Klara och vi gick till Starcafe för att köpa nått att äta, (eller dom skulle äta)
Vem möter jag inte när jag kommer in om inte Luke? Julia tyckte det vart lite konstig stämning eftersom det vart lite knas på festen men som vanligt märkte inte jag det. Sen när vi satt ute på gräset kom självklart Dan och satte sig en bit bort med hans flickvän, som jag faktiskt inte visste att han hade när han frågade mig om balen. Så allt vart bara konstigt och jag kände blickarna av Nikki, som för övrigt var med till tävlingen i Melbourne och som varit jätte trevlig mot mig... Här hemma tycker Robyn och flickorna att det är jätte kul, dom kallar mig "Boyfirend stealer" vilket jag tycker är lite hårt. Imorrn ska vi ta en sväng in till Melbourne och plocka upp Darren sen får vi se om jag hinner med at kolla på Netball på kvällen, hoppas ;)



Kommentera inlägget

Vad vill du heta?
Kommer du hit igen?

Mejladress: (syns inte i kommentaren)


Blogg eller hemsida?


Vad vill du säga?