Football!

Hade turen att följa med Grace till football i Benella idag. Mansfield spelade två matcher, och fölora dom båda men jag var inte mindre ledsen över det. Det var en jäkla upplevelse att se alla killarna kasta sig över varandra bara för att få tag i den där lilla bollen. Och publiken var ännu galnare. Satt och skrek saker till varandra och grejjer. En Mansfield tjej var helt galen, hade hon varit kille hade hon nog blivit nedslagen.
Såg även några Netball matcher som är som basket fast ändå inte... Hmm fattade inte mycket av nån av sporterna men kul var det^^
Men det bästa var när det var time out och man stod runt laget, för då kunde man kolla in alla killarna lite bättre;) eller efter matchen när dom hade "efter snack" i omklädningsrummet. Inte helt fel.

Hemma igen sparkade jag lite boll med barna, kollade på brasan som dom tände och åt gott. En av Reedy's (pappan) bästavänner är här över natten så det vart bbq, öl och vin. Just nu sitter gubbarna ute vid brasan lite halvt runda om fötterna. Men det tog en halvtimme innan Robyn lyckades få ut dom.
Imorrn blire tävlingar borta på show grounds, efter lite uppsättning av staket. Hoppas bara inte jag behöver gå in till korna då den svarta kon Norma inte verkar gilla mig. Hon jagar mig hela tiden, väntar bara på att hon ska ta staket och sen mig...

Nee det får räcka för ikväll...



Grace

Folkmassan som lyssnar på coachen



Kommentera inlägget

Vad vill du heta?
Kommer du hit igen?

Mejladress: (syns inte i kommentaren)


Blogg eller hemsida?


Vad vill du säga?