Krasslig

Jag är inte på topp idag.. Lyckats fått en förkylning eller nått liknande... Inte kul..
Men jag tog mig iallafall ut på en promenad imorse, tog med mig Buster oxå. Han är lite överviktig så de ger honom mindre mat, vilket resulterar i att han springer till soptunnan och välter den och stökar ner istället för att bara ut och gå med honom.
Så eftersom jag har börjat gått på morgonen så ska jag börja ta med mig Buster. Hundhållningen här är helt annolunda om man jämför med Sverige. Här sover hundarna ute även fast det kan bli minus grader på nätterna. Hundarna får aldrig komma in. De är aldrig ute och går med dem. Ingen aktivering. Men man vill inte komma hit och vara nån beserwisser heller så jag får lite snyggt smyga in lite träning av dom. Lite för hundarnas del men mest för min egen eftersom jag tycker att det är kul.
Det kändes väldigt säkert att ha med sig Buster dock med tanke på ormar och grejjer. Inte för att dom riktigt kommit fram än men ändå. SIst jag tog en promenad var jag hela tiden på spänn.
Idag är det jätte fint väder och jag skulle verkligen vilja ta en lång ridtur i terräng med Gus, men jag är ju som sagt ltie krasslig och Gus ännu värre. Han mår verkligen inte bra efter gårdagen vilket man kan förstå. Lill pojken min <3

Nee nu ska jga fortsätta med min bok.


Buster överlycklig på promenad

Småkullar med får och kor på

"Våra" kor ute på ängen

Huset

Buster som tagit sig ett bad i dammen


Kommentera inlägget

Vad vill du heta?
Kommer du hit igen?

Mejladress: (syns inte i kommentaren)


Blogg eller hemsida?


Vad vill du säga?