Mycket bättre dag

Idag vaknade jag på "rätt sida" av sängen tror jag. För idag har allt flutit mycket bättre.
Tog en timmes promenad imorse när Robyn skjutsade flickorna till skolan sen så gjorde jag och Jack en sifferlek. Efter det körde vi cricket, eller en variant av det. Sen fick jag rida Dooley efter att Robyn var klar med han och det var en upplevelse. Han var en mycket känslig häst. Hittade inte riktigt de rätta knapparna men förhoppningsvis ser hon över mitt lilla misslyckande och jag får prova igen. Sedan vare bara att sadla Gus och ta med honom på en tur och han är verkligen raka motsatsen till Dooley. Än så länge vet jag inte riktigt hur jag ska rida honom eftersom han är väldigt speciell men jag ska nog lyckas snart. Försöker inte tråka ut honom alltför mycket.
Ikväll kommer jag nog ha barna själv igen när Robyn åker iväg för att hämta Darren som är pappa till barna. Lite smått nervös över att träffa honom faktiskt, har inte riktigt kommit in i min roll här än. Men förhoppningsvis går det bra.

Nu ska jag lägga mig ner med min bok och njuta i 15min innan huset är fullt av liv igen...



mamma

Det ser bra ut när du rider :-). För övrigt tycker jag att det låter som du klarar dig bra. Jobbar för fullt hela veckan, pappa också. Joker mår bara bra. Han och Missan sover ofta nära varandra. Isis är dock mest ute. Det har regnat i flera dagar och ska fortsätta några dagar till :-(((. Kram älskling. Må gott.

2011-09-12 / 20:43:19

Kommentera inlägget

Vad vill du heta?
Kommer du hit igen?

Mejladress: (syns inte i kommentaren)


Blogg eller hemsida?


Vad vill du säga?