Heldag i Paris med päronen

Härlig dag. Åkte med mamma och pappa till la defense och visade grande arche och gick i gallerian ett litet tag. Tog sedan tunnelbanan till triumf bågen kollade på den lite innan vi gick champs d'elysse som jag inte ens kan stava till, innan vi gick ner till trocadero för lite fika innan vi tog och gick till eiffeltornet. När vi kände oss klara där knallade vi vidare mot tullinerna och lovren längs Seine och på vägen dit passerade vi place du concorde. Efter att pappa konstaterat att lovren var pampigt och tagit en massa bilder och nästan bli it lagad av en skojare fortsatte vårt turistande mot notre dame. Vi gick in i kyrkan och kollade runt innan vi satte oss för att diskutera vårt nästa move. Pappa och jag bestämde oss för att gå upp i tornet, och det tog en jävla tid... Vi köade ett bra tag innan vi kom upp. Väl uppe ångrade jag mitt drag och höll på att avlida av min höjdskräck som grep tag i mig och nästan kastade mig över muren. Knäna skakade och benen ville inte röra på sig och tårarna brände bakom ögonlocken. Så sjukt rädd har jag inte varit på länge. Vi gick upp och kollade på klockan och den var massiv. Dock vart det inte någon närmare titt för ni då jag stod och töntade mig med min höjdskräck. Väl nere på marken igen så gick vi och satte oss på en restaurang där jag fick en Martini som hjälpte mig komma över chocken. Sedan bar det av hemåt till Versailles.

Inatt har jag turen att sova hos mina föräldrar på hotellet. En skönare säng och inget kylskåp som sätter igång och låter en till två gånger i timmen. Vi myste till det riktigt med ostar och champagne oxå så det har verkligen inte varit en tokig dag. Nu äre bara att ladda om för morgon dagen!

Ciao



Kommentera inlägget

Vad vill du heta?
Kommer du hit igen?

Mejladress: (syns inte i kommentaren)


Blogg eller hemsida?


Vad vill du säga?