J'aime Nice<3

Helt underbart jag haft i Nice. Söndagen vart en tidig kväll då jag var helt slut efter resan. Den var verkligen komplicerad eftersom jag flög ifrån vatry som trots allt heter Paris vatry airport ligger jävligt långt bort.
Så tips till alla som ska resa till eller från en ny flygplats kolla upp vart den ligger innan ni bokar... Var tvungen att åka tåg från Paris till Reims vilket kostade 40euro och en och en halv timme mer. Från Reims gick en buss för 12.5euro och en timme till vatry flygplats. Väl där är flyget försenat två timmar...

Måndag tillbringades med shopping och sedan kvällen tog jag en promenad för att fundera ut vad jag skulle göra angående universitet vilket jag funderat på sedan februari och allt gick uppför mig när jag satt där och stirrade på havet.

Tisdagen vart det fönster shopping och en massa promenad i gamla Nice och i hamnen för att sedan på kvällen åka med Steven för att se solnedgången. Små romantiskt;)

Onsdag tillbringades återigen på stan och så

Torsdag vart det middag ute med Carro och Moa och Felicia från Paris som oxå var nere i Nice för att sedan ansluta mig till grabbarna jag bodde hos för en natt i Monaco. Hade jätte kul på den första baren men så skulle vi tydligen vidare och GICK genom hela fucking Monaco så mina fötter dog lite i mina nya skor. Så nästa klubb vart det att köpa sig ett glas vin för 9euro och sitta ner och prata med en av fotbolls spelarna i Monacos fotbollslag. Sedan vart jag något irriterad när vi missade sista bussen hem då jag sista timmen verkligen torterade mig igenom dansandes då jag var övertygad om att vi skulle åka hem. Så då vart det till att gå på en piano bar istället för att invänta att tågen skulle börja gå igen. Halv sju var vi tillbaka i lägenheten och följande dag kom jag inte upp på mina onda fötter förrän halv tre...

Fredagen var oss svenskars dag. Gick ut med brudarna. Vi hängde på 3D sedan check point för att sedan dra på vox.

Dagen därpå hängde jag med grabbarna innan jag gick ner och somnade på stranden en timme på eftermiddagen vilket straffade sig ganska rejält. Steven ringde mig och bjöd ut mig på en italiensk middag. Tanken var att jag skulle ut med brudarna på high club den kvällen men dissade dom då Steven bjöd med mig till Cannes för några glas på stranden. Dock vart det några glas i en bil istället då det började regna men vi hade riktigt kul ändå. Påväg tillbaka till Nice vart det lite deep talk mellan mig och Steven. Han bad mig stanna i Nice... Har funderat några gånger på att kanske åka dit i sommar men tanken har aldrig varit sp stark som i fredags när vi pratade med den där svenska tjejen på checkpoint.

På söndagen var det tänkt att jag och Steven skulle träffas innan jag skulle till flygplatsen men jag fick aldrig nått svar på mitt sms från förmiddagen så jag åkte in till flygplatsen. Han skrev senaste och sa att han nyss vaknat och jag sa att jag redan var på flygplatsen då körde han dit och lyckligtvist var flyget försenat hem oxå. Så vi fick en hel timme med varandra och säga hejdå. Det var ett Sånt där avsked som jag bara trodde hände på film. Nu återstår det bara att se om det var ett avsked eller ett på återseende



Kommentera inlägget

Vad vill du heta?
Kommer du hit igen?

Mejladress: (syns inte i kommentaren)


Blogg eller hemsida?


Vad vill du säga?