Time to be sentimental

När jag såg bilderna från SPESK09s friluftsdag flög tankarna tillbaka till förra året. Då våran klass klädde ut oss till mimare. Hur jag och Johannes vann första loppet i pulka racet. Hur jag och Mary drack kaffe karlsson och sedan sprang runt och sprutade grädde på varandra. Hur vi sen involverade Maria i allt. Hur jag och Mary gick och luktade surgrädde hela vägen ner till stan, på stan, in till Elin och sen hem till mig för att tvätta oss. Där vi även drack cider. Den var en måndag det oxå, den 28 feb och därmed min födelsedag.

Den 27feb för ett år sedan var jag faktiskt på min första dejt. Träffade en kille kvällen innan när jag firade min 19års dag med mina vänner, som bestämde sig för att bjuda ut mig. Nå mer vart de aldrig men en gratis middag på 7kryddor tackar man aldrig nej till.

Men den här dagen för två år sedan... Det var då jag firade min 18års dag. Det var den kvällen jag firade att jag blev myndig och du var där. Du räddade mig på många sätt den kvällen. Jag saknar dig fortfarande men gjort är gjort och det har lett mig hit där jag är nu. Men jag kan inte låta bli att fundera på ibland hur det kunde blivit. Men jag över vart jag är idag och resan hit, även fast jag sårade dig och som jag insåg senare mig själv. Ett sista förlåt till dig.






19års kalas bilder:






18års kalas bilder:



Kommentera inlägget

Vad vill du heta?
Kommer du hit igen?

Mejladress: (syns inte i kommentaren)


Blogg eller hemsida?


Vad vill du säga?