Söndag och familjeträff!

Idag så vart det inte en lika skön och lugn söndag som vi brukar ha. Utan upp vid elva tiden och iväg på moped i regnet till en bar/restaurang där familjen till min pojkvän väntade på oss. Hans morbror fyllde år så det vart en släktträff. Det är alltid lika nervöst att träffa dom eftersom ingen pratar engelska, eller joo en av gubbarna gör det, har inte riktigt koll på om det är en morbror eller farbror men ingen tillåter honom att prata engelska med mig så jag får kämpa på med min franska.
Jag försöker dock hålla mig till den lilla, dvs Florents kusins frus barn. Hon och jag kommer riktigt bra överens och det är enklare att prata med henne. Sen så mamman lyckas jag prata med oxå och samtidigt har jag någon på min sida när Florent och hans kusiner driver med mig. Men jag tycker verkligen om dom. Dom har förståelse och tålamod med mig och har verkligen gett mig ett bra mottagande och det är väl det viktigaste?
 
Här i frankrike består en söndags lunch av trerätter. Och man håller på från 11-12 till 17-19. Och man är inte snål när det kommer till vad som serveras. Apertif, förrätt, huvudrätt, efterrätt. Martini, vin, champagne och kaffe. Alla är glad aoch man skojjar mycket. Gubben som pratar engelska och en av Florents kusiner fick för sig att bryta arm när vi var klar med efterrätten, på middagsbordet!! Vart lite förvånad...
 
Efter middagen åkte vi till Florents kusins lägenhet där vi lyckades fastna i hissen, och jag som har lite klaustrofobi började hyperventilera och fick världens panik. När grabbarna såg det tog dom tag i dörren och verkligen slet upp den. Lyckligtvist var vi inte mellan två våningar utan kunde lugnt promenera ut. Eller tjaa... Dom fick hjälpa mig ut.
 
 


Kommentera inlägget

Vad vill du heta?
Kommer du hit igen?

Mejladress: (syns inte i kommentaren)


Blogg eller hemsida?


Vad vill du säga?