High on life! Lost in Nice!

Folk måste tro att jag är galen som går runt och småskrattar åt mig själv men jag finner hela denna situationen så rolig! Åkte som sagt förlångt så jag började gå tillbaka från det håll bussen kom från. Men eftersom jag inte visste riktigt vart jag skulle eller nånting så gick jag in på ett café och frågade för säkerhets skull. Men hon sa att det var åt andra hållet så jag fick så snällt gå tillbaka. När jag promenerat i en kvart började jag bli osäker på vart jag verkligen var påväg så jag gick på ett annat café och frågade om vägen. Då visade det sig att det fanns två... En åt ena hållet och en åt andra. Självklart hade jag gått åt rätt håll första gången. De frågade om jag hade bil och jag svarade nej det har jag inte utan att jag går. Då berättar dom att det är 6km dit... Kan ju erkänna att jag kände att moder sjönk lite där... Men så säger en av grabbarna att dom kan skjutsa mig så vi hoppar in i en schysst jeep med musik på högst nivå och åker mot stallet. Kände mig ascool med vinden i håret och solen i ögonen.

Iallafall så släppte dom av mig vid stallet och vi sa hejdå. Så gick jag in till sekretariatet och kvinnan där pratade ju själv klart inte engelska, så efter ett mycket osammanhängande och komplicerat samtal så kom vi fram till vilken nivå och hur mycket det kommer kosta. Sen när hon förklarat hur jag tar mig tillbaka fortsätter mitt äventyr att hitta buss nummer 12 men hittat bara 11 men jag frågade en tjej ifall den bussen gick till Nice och hon svarade ja



Kommentera inlägget

Vad vill du heta?
Kommer du hit igen?

Mejladress: (syns inte i kommentaren)


Blogg eller hemsida?


Vad vill du säga?