fransk TV stjärna?

Joo jag hade väl hoppats på det. Eller iallafall göra bra ifrån mig.
Förra veckan så bad Lotta mig att vara med på en intervju om just lucia, och jag tänkte varför inte? Plus att jag nog inte riktigt tänkte att det skulle vara på tv utan i en tidning. När det väl kom fram att det skulle vara på tv tapapde jag nästan balansen.Prata om svensk Lucia tradiion på fransk tv? Är väl inte riktigt min grej men tydligen skulle jag inte prata så mycket utan bara hoppa in ifall det skulle behövas. Så jag svarade ja.
 
Dagen kom, och jag gjorde iordning mig och tog mig verkligen tid för att inte stressa upp mig för mycket. Träffade våran präst och Lotta på stan för att sedan möta upp en annan kvinna. Efter någon timme var det då dags att ta på sig linnet, kronan och tända ljusen. Vi sätter oss på plats och så... tagning...
Lotta började bra och så kom det till ett ställe där hon inte riktigt hörde vad frågan var så jag hoppade in och det flöt på bra tycker jag.
Efter tagningen bytte jag om och så skulle vi precis gå när program ledaren kom och bad att vi skulle göra en ny tagning. För det var tydligen otydligen om det var Cannes eller Cagnes... Bullshit tyckte vi men vi gjorde om det iallafall. Bara det att den här gången var det den andra kvinnan och inte Lotta. Plus att vi fick vänta längre och ljusen började droppa och jag hade ingen huvudduk. Dessutomså började vinden ta i lite så under tagningen så vart min hårbotten bränd av stearinet flera gånger och mot slutet av tagningen kommer den kvinnliga program ledaren fram till mig ber och en sång och trycker upp mikrofonen mot mig. PANIK! för er som känner mig så vet ni att jag inte är nån stark sångare, och jag har precis börjat sjunga och känner mig endast säker på det när Lotta verkligen sett till att jag fått en bra uppvärmning och start. Till min stora skräck insisterar program ledaren och den andra kvinnan från kyrkan att jag ska sjunga, hon påbörjar även Natten går tunga fjät så för att inte verka mer dum än jag redan gjorde så började jag oxå sjunga. Men det kändes inte bra, inte för fem öre... Ville bara sjunka genom jorden, där och då. Försvinna bort från där och då...
 
Första och sista gången jag sjöng på tv det där ;)
 

Mmma

Vi stämmer dom!! Så behandlar man inte min dotter. Älskade vännen min. hoppas skräcken gått över. Om det blev för hemskt sänder de nog inte, love you

Svar: Tette lyckades lugna ner mig lite och se det som en bra sak att jag gjorde det. men som sagt hade föredragit att inte sjunga. Menmen förhoppningsvis kommer alla vara i Cagnes sur mer och lyssna på oss i kyrkan istället ;)
MariaErika

2013-12-05 / 21:57:18

Kommentera inlägget

Vad vill du heta?
Kommer du hit igen?

Mejladress: (syns inte i kommentaren)


Blogg eller hemsida?


Vad vill du säga?