DumDum på nya äventyr

 
 
Idag ville DumDum prova sina vingar i vardagsrummet/köket. Med andra ord lockade den öppna bur dörren igen så han tog sig entur. Både Kompis och Puppan var redan ute så jag hade tre nymfkakaduer flygande omkring i vardagsrummet, två handtama en otam... Fick först panik och dubbelkollade alla fönstren och stängde alla dörrar som går att stänga. Kollar ju självklart alla fönstrerna innan jag ens kommer på tanken att öppna buren men som sagt var panikslagen lite granna så tänkte inte på det. När jag sedan insett att han inte kan ta sig någonstans och han inte kan göra sig illa på så mycket saker lät jag honom undersöka rummet tills han hamna på golvet och då fångade jag han med en handduk och släppte in han i buren igen. Nu sitter han där nöjd efter sitt lilla äventyr och "knastrar näbb". Haha om ändå dom otama kunde få sig en tur varje vecka i lägenheten oxå. Sträcka på sig lite.
 


Kommentera inlägget

Vad vill du heta?
Kommer du hit igen?

Mejladress: (syns inte i kommentaren)


Blogg eller hemsida?


Vad vill du säga?