Helg!!!!!!

Kan man annat än att älska fredagar?!
så härligt när man går från sista lektion och har hela helgen framför sig!
Och sedan att man har gått från botten till nästan toppen gällande resultat mässigt kan det ju inte bli bättre!

Söndag och familjeträff!

Idag så vart det inte en lika skön och lugn söndag som vi brukar ha. Utan upp vid elva tiden och iväg på moped i regnet till en bar/restaurang där familjen till min pojkvän väntade på oss. Hans morbror fyllde år så det vart en släktträff. Det är alltid lika nervöst att träffa dom eftersom ingen pratar engelska, eller joo en av gubbarna gör det, har inte riktigt koll på om det är en morbror eller farbror men ingen tillåter honom att prata engelska med mig så jag får kämpa på med min franska.
Jag försöker dock hålla mig till den lilla, dvs Florents kusins frus barn. Hon och jag kommer riktigt bra överens och det är enklare att prata med henne. Sen så mamman lyckas jag prata med oxå och samtidigt har jag någon på min sida när Florent och hans kusiner driver med mig. Men jag tycker verkligen om dom. Dom har förståelse och tålamod med mig och har verkligen gett mig ett bra mottagande och det är väl det viktigaste?

Här i frankrike består en söndags lunch av trerätter. Och man håller på från 11-12 till 17-19. Och man är inte snål när det kommer till vad som serveras. Apertif, förrätt, huvudrätt, efterrätt. Martini, vin, champagne och kaffe. Alla är glad aoch man skojjar mycket. Gubben som pratar engelska och en av Florents kusiner fick för sig att bryta arm när vi var klar med efterrätten, på middagsbordet!! Vart lite förvånad...

Efter middagen åkte vi till Florents kusins lägenhet där vi lyckades fastna i hissen, och jag som har lite klaustrofobi började hyperventilera och fick världens panik. När grabbarna såg det tog dom tag i dörren och verkligen slet upp den. Lyckligtvist var vi inte mellan två våningar utan kunde lugnt promenera ut. Eller tjaa... Dom fick hjälpa mig ut.

Ingen rubrik

Hade en underbar kväll igår med pojkvän och vänner. Dock så är det här hela språkgrejjen som gör allt så svårt. Hemma är det verkligen lättare...

Friday I'm inlove <3

Goddag allesammans!
Idag är det fredag! En underbar fredag! Solen skiner och jag känner mig inte lika hemsjuk! Mycket kanske har att göra med att jag och den franska killen jag har dejtat ett tag nu börjar förstå varandra bättre! Det har varit en massa missförstånd p.g.a min bristande franska och sedan så har det blivit några "kultur krockar". Inte så allvarliga mendet finns vissa skillnader mellan sverige och frankrike. Men nu börjar vi förstå varandra och acceptera att vi tänker olika

Cannes

Eftersom jag hade den bästa kostymen på haloween vann jag en resa till Cannes. Med EF.
Hade inte så jätte stora förväntningar på Cannes faktiskt med tanke på att säsongen är över men hade jätte trevligt ändå.
Vi åkte med en båt till en ö som heter Saint magarite och besökte ett museum. Var väl inte så mycket att se... Glad att jag inte hade betalat nått.
Vi gick sedan runt på ön och sedan tog vi båten tillbaka till Cannes. Men då började det stört regna och vi vart genomblöta innan vi tagit oss till bussen som skulle ska tillbaka oss till Nice. Så ingen shopping vart det:(

Lördag och Cannes!!

Godmorgon världen!
Ett snabbt litet inlägg innan jag drar på mig skorna och drar iväg till Cannes med skolan ha en bra dag!